20120224

Politikus

I can't believe the title.

Tapi rasa macam terpaksa sebab dah MUAK MUAK MUAK.

Semua tempat nak politik.Just name it.Facebook,twitter,blog,youtube etc.Rasanya tumblr je yang masih suci.

Tu belum lagi di dada-dada akhbar.Macam-macam jenis pulak tu.Yang ni untuk parti tu.Yang tu untuk parti ni.Macam-macam.Tapi yang peliknya,ada je yang nak membelinya.Satu cadangan adalah bagi penyokong parti itu,cuba beli paper yang ini.Penyokong parti yang ini,cuba beli paper yang itu.Hah faham tak?Buat-buatlah faham.

Belum cukup dengan tu.Dalam kelas pun kalau boleh nak tanya soalan yang kononnya takde kaitan dengan politik,tapi semua orang tahu kau tanya pasal politik la derrrr.

Bosan bosan bosan.

Memanglah kita sebagai generasi muda yang menjadi harapan bangsa ni kena amik tahu.Tapi rasanya sekadar amik tahu dan diam-diam dan tidak cuba untuk memprovokasi orang lain cukup kot.Tak perlu nak retweet benda-benda yang kita pun tak pasti kesahihannya.

Sebenarnya takde apa pun nak cakap.Cuma nak cakap yang nilai hormat dah hilang bagi orang yang post/retweet benda-benda macam ni.Benda-benda yang mengaibkan nama negara sendiri.Melibatkan ramai orang tahu.

Dah hilang dah respect pada orang-orang macam ni.Tak kiralah berpangkat doktor ke,engineer ke..apa ke..

Kalau betullah hebat,rasanya tak perlukan facebook,twitter etc untuk promote politikus anda tu.

2 comments:

Syafiq Sarkawi said...

busykan diri ambil tahu pasal sunnah nabi s.a.w ok jugak. ada manfaat jugak untuk kau.

daly said...

Ohh insya-Allah. Ada manfaat jugak kalau diorg share sunnah and hadis ni kat fb etc. Ni tidak. Complain je lebih. Tapi apa je yg diorg dah sumbang kepada negara? Bising je lebih.