20110515

19

Sembilan belas.Satu angka.Eh tak.Dua angka.Dua perkataan yang cukup matang rasanya.Sebenarnya tidak.Saya tak matang.Saya masih memerlukan emak untuk menemankan saya ke mana-mana.Saya masih memerlukan pengawasan orang yang lebih tua atau muda supaya tidak disimbah asid.Saya masih takut memegang pisau tidak kira kecil atau besar,tidak kira untuk memotong buah atau tikus.Saya juga masih memerlukan driver untuk ke sana sini kerana tiada lesen.Lesen kapal terbang pun takde lagi.Kesimpulannya,19 tahun sudah saya bernafas di muka bumi ini.Alhamdulillah.

19 tahun.Tiada telur.Tiada tepung.Ada kat dapur.Tapi takkan nak baling-baling sendiri kot.Dah semakin tua.Dah semakin dekat.Dekat dengan tarikh dan masa itu.Tarikh yang tidak diketahui.Masa yang tidak dikenalpasti.Di mana lokasi masih tak tahu.

Janganlah terlalu bergembira menyambut hari lahir.Kenapa?Kerana setiap hari kita menghitung.Menghitung hari mendekati hari itu.19 tahun.Dah semakin dekat.Masa semakin singkat..masih banyak perlu diceritakan..Kisah adam..nur..dan eh eh..

Semakin tua kita,ingatlah semakin tua juga ibu bapa kita.Semakin tua kakak-kakak abang-abang kita.Semakin dekat masa kita mendekati hari kematian.Is it too harsh?Or maybe..Semakin dekat masa kita mendekati hari kemeninggalan dunia.

Sedar tak sedar,setiap hari kita menghitung masa untuk sampai ke hari itu.Ada ke hari yang kita bangun pagi,pakai baju tidur semalam punya semalam?Faham?Kononnya hari ahad,bangun pagi kita pakai baju tidur hari jumaat.Hah.Macam tu.Tapi ada je rasanya,kalau tak basuh baju tidur tu,samalah kan.Takde kan yang kita bangun pagi tapi pagi tu pagi semalamnya.

Jarum jam tidak akan turn anti-clockwise.Ada pun mungkinlah yang jam canggih nombor dia semua terbalik.Tapi masa tetap berjalan.Sedang kita menaip ni pun,masa berjalan.Takde pun yang macam dalam citer heri poter tu yang masa berhenti dan ulang blablabla.

17 18.Banyak yang dilalui.You know.Experience is the best teacher.Really.I found myself when i was 18.I knew the purpose i live in this world.I knew what i want.Eh should i use i knew or i know?Eeeeeiiiish.Saya tahu tujuan hidup saya.Saya tahu apa yang saya nak.18.I met people from all walk of life.And i appreciate each of them.Really.

19 tahun sudah.Things to do before you leave 18.
So,sebelum menjadi 19,saya sudah pergi cari kerja but i declined the job.Cuba bayangkan kalau negara kita diperintah oleh....eh takpe takpe.Itu jelah on the list.So sekarang,saya duduk rumah goyang kaki tengok sinetron berangan jelah 24 jam.Eh eh tak.Kena baling selipar nanti.

19 tahun.Saya dah pandai screen capture.Dah dapat birthday wishes macam ni





Dan berbunyi macam ni
"Salam.Happy Bufdae Dal.May Allah swt bless ur life.InsyaALLAH.Semoga dimurahkan rezeki n dpt jodoh cepat2.Lol"

Apa ini?

Masa semakin singkat...Masih banyak perlu diceritakan.Masih banyak kamus oxford perlu dikhatamkan untuk masuk ke Oxford.Masih banyak...Eh masa semakin singkat.Lihatlah.Tarikh semakin dekat.RESULT DAH NAK KELUAR!Ottoke!Ottoke!Ohmytot!Ohmytot!(farhah..heheh).

Doakan doakan doakan kita semua cemerlang dunia akhirat.Tak susahkan mak bapak.Tak susahkan orang lain.Senangkan mak bapak.Senangkan orang lain.

19 tahun.Saya sudah nekad.Like she said

The beautiful crown u have is always much more precious than this world...

InsyaAllah, Allah will repay a better one..

10 times better as He promised..

turn to Allah in everything..

Ok?Ok!

Perkara-perkara yang membuatkan saya terharu meleleh air mata hingus basah baju..


From miss foc.Rindu kot nak exchange sticknotes :(



And this








p/s;Dear adzkiah amanah,one day,i'll be there with you,you just wait.


3 comments:

Farah Adilah said...

tahniah!

cik paahpooh said...

ottoke lah..bkn attoke.. baek tulis ottomen je..haha dal..nmpaknye tag pink tu da smpai uk dulu..wahhh

daly said...

yeah yeah.ottoke.ok kite betulkan.yeahhh tag tu da smpi duluuu..