20100221

Cuak bukan tuak or muak ok?

Cuak cuak cuak!!!MOG(oh my gosh versi mimi senja permai.)!Yaa,da duduk rumah ni layan je semua cerita kat astro tuu.Cuak!!Aku sangat cuak bila bulan februari dah nak sampai ke penghujungnya dan bulan mac akan menjelmakan dirinya.Huaaa..Tak mau!Tak mau!Tak suka!Tak suka!Tak tak.Sebenarnya suka.Aku sangat cuak lebih-lebih lagi bila geng bas sekolah aku tak henti-henti hantar mesej.Lepas sorang, sorang hantar mesej yang berunsur prihatin mengatakan result spm akan sampai kat JPN dan kemudian kat sekolah dan kemudian kat tangan kitorang.Oh!Prihatinnya korang mengingatkan aku.Terharu ni(sambil air mata bergenang di tubir mata).

Jantung berdegup-degup.Tidur tak lagi diulit mimpi indah.Semua mimpi black and white.Takde warna pelangi.Cehh.Tipu lah tu.Padahal tidur sampai tak sedar ayam berkokok sampai dah hilang suara.Mercun meletup pun tak sedar.Bila nak dekat dah result nak keluar ni,mulalah rasa insaf(tiba-tiba).Hobi membaca novel jiwang tangkap leleh air hingus sememeh akan ku lupakan buat sementara waktu dan menenangkan dan melengkapkan diri dari segi fizikal mental dan rohani dengan


Ini penting supaya aku tak jatuh tergolek bila dapat result tak sama macam dalam awan-awan atas kepala aku selama ni.Orang cakap nak insaf sebelum amik peksa lagi.Aku dulu sebelum peksa selalu mengulit bersama buku-buku atas katil.Tu yang rasa cuak dah sampai ke tahap maksima ni.Ok.Dah.Marilah kita sama-sama berdoa.Semoga kejayaan milik kita bersama.Assalamualaikum w.b.t.

No comments: