20110608

Review;Contengan Jalanan

Lama cari buku ni.Lama tunggu untuk beli buku ni.Lama!And now i have it.Jauh tu beli.Nak kena balut ni.Biar tak hilang bau baru dan tak ronyok.

Cerita ini mengisahkan perjalanan dua orang insan yang menjadikan seni sebagai salah satu elemen penting dalam kehidupan.Macam vitamin.Kalau tanpa seni,diorang lemah longlai.Perjalanan yang diceritakan bukan yang biasa.Perjalanan mencari Tuhan yang satu.

Buku ini dibahagikan kepada 2 bahagian.Satu kisah Fend dan satu lagi kisah K2(K-square).Susah kan nak cari buku macam ni.Dibahagi dua bahagian.Bila baca satu part,part lagi satu terbalik macam orang kalau tak tahu,ingat kita baca buku terbalik.Baca cerita pasal Fend dulu baru baca part K2.Bila baca buku ni,mesti macam pelik.Penulis ni lelaki atau perempuan?Semua lagu-lagu indie yang tak pernah cek dengar ada dalam ni.Cek hanya kenal sorang je Butterfinger.Itu je.Lagu Butterfinger pun tak tahu apa yang famous.Part Fend ada part sedih sikit.Fend ada pergi backpacking ke overseas masa Ramadan.Menarik bukan?Part K2 belum habis baca.

Hampir setiap satu bab,pasti ada diselitkan ayat Al-Quran dan ayat-ayat yang best men-describe-kan tentang bab tu keseluruhannya.

Inginkan kelainan?Dapatkan Contengan Jalanan.


Hlovate kena bagi aku komisen sebab aku promote ni.Beli beli beli beli!Beli online dapat murah sikit!

The man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th.


5 comments:

cik paahpooh said...

haha beli on9 ke cik dal? hahaha
amacam? terbalik tak bace? berpusing2 kepala..
lepas ni boley baca buku yg syud tulis pulak.. js punye.

Farah Adilah said...

saya dh pegang dh buku ni tapi tibe2 je berubh hati ambk lain. x pe la. nak murah beli kat popular. tp kena ade card die la. nsb baik ade card. :). sounds interesting Daly...good job as reviewer. heee but i still wants my sutera bidadari

daly said...

paahpooh;tak la.x beli online.xtau mcmane nak beli on9.aah la.nak beli syud nye lak.

farah;kan..member card dah lame expired.heee.hope sutera bidadari ada kat bp x lme lagi.ok.

Figuretive said...

thanks for promoting it Dalyana. Nanti, insyaAllah, i will go buy one for me. Selamat membaca okay?

daly said...

tears breaker;its worth it.beli ok.and boleh suggest jugak buku apa yg best!